To przenośniki, które idealnie sprawdzają się w transporcie bliskim. Można je konfigurować pod różnym pochyleniem, dobierając odpowiednią wysokość i łączyć z innymi przenośnikami.

Mocną stroną tych przenośników jest możliwość dołączenia silnika, który kontroluje obrót rolek. Zamontowanie dodatkowych urządzeń takich jak bandy boczne,regulowane podpory oraz ograniczniki końcowe jest bardzo łatwe. Współpraca z innymi przenośnikami, obrotnicami,windami, stołami unoszącymi, buforami w niczym nie przeszkadza .

System bocznych profili nośnych – konstrukcja ramy daje możliwość łatwego montażu lub demontażu danych rolek nie demontując przy tym całej konstrukcji. Przenośniki te mają zastosowanie w transportowaniu detali o niewielkich gabarytach oraz płaskiej powierzchni styku, produktach o regularnych kształtach m.in. palet,worków, pudeł, skrzyń w wadze od kliku kilogramów do kilku ton. Rozróżniamy dwa rodzaje przenośników: grawitacyjne oraz napędzane.

Biorąc pod uwagę przeznaczenie przenośnika (rodzaj produktu) a także kierunku pracy (w linii prostej albo skrętnej) dobieramy rolki z: tworzywa, ze stali ocynkowanej, czarnej, lub nierdzewnej, aluminium stalowe pokryte gumą lub PCV,stożkowe, akumulacyjne.

W przenośnikach napędzanych istnieje możliwość używania elektrorolek a napęd przekazywany jest prz pomocy łańcucha, paska polikordowego, pasa zębatego lub płaskiego. Konstrukcja może się składać z takiego materiału jak aluminium,stali malowanej proszkowo, albo stali kwasoodpornej.